Domů » Vánoce v klidu a recenze

vanoce v klidu obalka

Také si rádi na zadní straně obálky knih přečtete, co si o knize myslí novináři a jiní autoři? V naší e-knize tyto názory na konci nenajdete, my jsme jim totiž vyhradily samostatnou kategorii.

Vánoce v klidu

Většina žen se možná při přání „klidných vánočních svátků“ ironicky pousměje. Některé ženy se toho období bojí, některé dokonce Vánoce vůbec nemají rády. Vlastně se jim nedivím. Ze všech možných míst na ně totiž křičí nejrůznější pokyny, příkazy, náměty, zaručené recepty a všelijaké inspirace. Dost dobře není možné se tomu nátlaku reklam a rad nějak vyhnout. Do myslí žen se vpaluje obraz šťastné rodiny, kterou vytvoří jen tehdy, koupí-li právě tyto dárky. Dokonalá hospodyňka z nich bude, když upečou právě takové druhy cukroví a provedou-li dokonalý úklid a vyzdobí-li domov stylově podle nejnovějších módních trendů. No mazec. Samozřejmě to tak není. Jen je potřeba, aby to také někdo nahlas řekl.

Knížka Markéty Popovičové a Michaely Kramolišové je střízlivým průvodcem náročného předvánočního období. Pomůže stanovit úkoly a úkony podle důležitosti, naznačí časový rozvrh. Mezi systematickým rozdělením všeho toho úsilí probleskují osobní humorné zkušenosti obou autorek a povzbuzující návrhy ke zkratkám, zjednodušením a vynechávkám. Nezapomínají zdůraznit důležitost čerpání vlastní radosti. Hlavně z ničeho nedělají vědu, správně přebírají otěže vlády z rukou těch reklamních manekýn a vrací je tam, kam patří – do rukou čtenářek. Líbí se mi také, že nechybí zmínka o tom, že Vánoce nejsou pouze souhrnem všech těch předmětů, činností a jídel, ale že mají také nějaký obsah.

Krásné doprovodné fotografie ukazují, že stylové dekorování může být velmi prosté a nemusí být finančně nákladné. Dokumentují něco nesmírně podstatného, a sice to, že pohoda domova nevychází z dokonale provedených přípravných prací, ale z vyrovnaného srdce maminky.

Hana Pinknerová

(Autorka mnoha knížek, majitelka knihkupectví, moderátorka, zkrátka žena, která to s českým jazykem prostě umí.)

Velmi milá knížka. Je vidět, že holky mají s přípravami a tvorbou atmosféry bohaté zkušenosti. Nejedná se o žádné obecné rady, ale o opravdu praktické tipy, jak si užít předvánoční shon v co největším klidu. Jejich osobní příběhy, kterými je knížka proložená, mě velice bavily. Doporučuji všem ženám, které chtějí prožít Vánoce v klidu.

Veronika Kolářská

(Dula a maminka dvouletého Kubíka)